بلاگ

راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان

انواع چوب اسنوکر
5/5 - (2 امتیاز)

خرید میز بیلیارد ارزان خوب است یا بد؟ مهمترین چیز در راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان این است که به نوع سنگ، پایه های اهم اندازه، ابعاد استاندارد و پارچه مناسب توجه کنید.

به عبارتی دیگر میز بیلیارد کالایی نیست که بخواهید چند سال یکبار عوضش کنید، بنابراین باید به کیفیت ساخت جنسی که می خرید بسیار توجه داشته باشید. در ادامه راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان و مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرند را بیان کرده ایم.

ابعاد میز بیلیارد ارزان

ابعاد ساخت در انواع میز‌ بیلیارد متفاوت است؛ این میزها معمولاً طولی بین 6 تا 10 فوت دارند؛ به عنوان راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان باید میزهای 6-7 فوتی را مدنظر قرار دهید زیرا سایزهای بالاتر، گران‌تر تمام خواهند شد.

خرید میز بیلیارد ارزان در وهله‌ی اول مشروط به تناسب بین ابعاد میز و فضایی‌ست که برای قرار‌گیری آن انتخاب کرده‌اید. هنگام اندازه‌گیری به یاد داشته باشید که علاوه بر در نظر گرفتن مکانی برای میز، به فضایی خالی در اطراف آن احتیاج دارید تا بازیکنان توانایی حرکت و بازی در هر طرفی از میز را داشته باشند.

ابعاد میز بیلیارد ارزان

راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان؛ توجه به سنگ

به طور کلی یک میز‌ بیلیارد با کیفیت باید سطحی از جنس سنگ داشته باشد. با این حال متریالی نظیر فیبر یا تخته‌های چند لایه نیز به جای آن استفاده می شود که سبب کاهش دوام و کیفیت میز بیلیارد می شود. بنابراین این نکته را به عنوان راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان به خاطر داشته باشید که به چیزی غیر از سنگ راضی نشوید.

سنگ‌هایی به ضخامت 19 میلی‌متر (0.75 اینچ) دارای استاندارد صنعتی هستند؛ اما بازیکنان حرفه‌ای روی سنگی به ضخامت 25 تا 32 میلی‌متر (1 تا 1.25 اینچ) بازی می‌کنند. البته افزایش ضخامت سنگ باعث ارتقای طول عمر، کیفیت و قیمت میز بیلیارد می‌شود.

سنگ‌های میز بیلیارد به دلیل وزن زیاد و سطح وسیع، در دو قطعه تولید می شوند که این دو قطعه یا توسط شیارهایی به یکدیگر متصل می‌شوند یا به بدنه‌ی میز پیچ می‌شوند.

راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان؛ توجه به سنگ

ملاک های بدنه خوب در خرید میز بیلیارد

بدنه از عوامل اساسی تاثیرگذار بر قیمت میز بیلیارد است و می‌تواند از تاب‌خوردگی سنگ در گذر زمان جلوگیری کند. علاوه بر این چوب بدنه میز بیلیارد باید توان پشتیبانی از یک قطعه سنگ با وزن بالا را داشته باشد. بدنه میز‌های بیلیارد معمولا از MDF (نوعی چوب فشرده) یا چوب راش ساخته می‌شود که در زیر میز ساختاری شبیه به یک H را تشکیل می‌دهند.

موازی‌بودن سطح میز و خط افق از مشخصات ضروری یک میز باکیفیت است. به عنوان راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان به پایه‌های میز توجه کنید که تعدادی بین 4 تا 8 عدد باشد و از لبه‌های میز بیرون‌تر نباشند، در غیر این صورت، پایه‌ها باعث مختل‌شدن حرکت آزادانه‌ی بازیکنان در اطراف میز می‌شوند.

همچنین برای خریدی مناسب، بهتر است که پیچی برای تنظیم طول پایه‌ها وجود نداشته باشد و باید جایگاهی برای قرار‌گیری رِست بر روی پایه‌ها تعبیه شده باشد؛ این نکته را هم در نظر بگیرید که بدنه‌ی یک میز باکیفیت، از رنگ و جنسی ضدخش و ظاهری براق بر روی باند‌ها بهره می‌برد.

راهنمای خرید باند برای میز بیلیارد ارزان

باندها معمولا از جنس پلاستیک هستند و نقش مهمی در برگشت توپ در هنگام برخورد با لبه‌های میز دارند. در این بخش از راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان باید توصیه کنیم که توجه ویژه‌ای به ارتفاع و ساختار باند‌ها در لبه‌های میز داشته باشید.

نصب باند در ارتفاعی بالاتر از سطح لازم باعث کاهش شدید سرعت توپ می‌شود و برعکس، نصب باندها در ارتفاعی پایین‌تر، جهش توپ یا پرتاب آن به بیرون از محیط بازی را باعث می‌شود.

یک باند مناسب نه نرم است و نه خشک و بعد از برخورد توپ، صدا‌ی قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کند. البته باندها طول عمری محدود دارند و مطمئنا بعد از گذشت زمان متوجه تغییر در آن‌ها خواهید شد.

راهنمای خرید باند برای میز بیلیارد ارزان

نقش پارچه در خرید میز بیلیارد

دست آخر اینکه اگر گذرتان به بورس بیلیارد تهران افتاد این مورد از راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان به جنس پارچه ای می پردازد که سطح سنگ را می‌پوشاند. پارچه که اصطلاحاً ماهوت نیز خوانده می‌شود- یکی از اساسی‌ترین قسمت‌ها برای ارتقای کیفیت بازی‌ست، با اینکه در مقایسه با سایر اجزا، تاثیر چندانی بر قیمت میز بیلیارد نمی‌گذارد.

این پارچه بر خلاف نامش معمولاً ترکیبی از پشم و نایلون است. الیاف پشم باعث بافت کرکی و اصطکاک پارچه می‌شود و نایلون مقاومت آن را افزایش می‌دهد.

پارچه‌ها با تنوع رنگ بسیاری در دسترس هستند ولی معمولا به رنگ سبز دیده می‌شوند؛ دلیلش هم کاهش خطای دید در این رنگ است. این نکته را به خاطر داشته باشید که پارچه آسیب‌پذیرترین بخش میز است. و پس به مراقبت زیادی احتیاج دارد.

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم یک راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان برای شما ارائه دهیم. به طور کلی بیلیارد یک نوع بازی گران قیمت به حساب می آید و تجهیزات آن نیز گران هستند. بنابراین هنگامی که صفت ارزان به آن اضافه می شود باید با دید محافظه کارانه به انتخاب پرداخت تا در دام محصولات بی کیفیت نیفتید.

شما می توانید برای تهیه بهترین میزها و وسایل بیلیارد با قیمتی مناسب و اقتصادی به وبسایت بیلیارد 9 سر بزنید. بیلیارد ۹ برترین تولید کننده میز های بیلیارد، اسنوکر، پینگ پنگ، فوتبال دستی، ایر هاکی همچنین تخته دارت های یونیکرن است.

این تولید کننده افتخار این را دارد که بسیاری از محصولات جانبی بیلیارد و لوازم تزئینی در این حوزه را با بهترین کیفیت و جنس ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *