بلاگ

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد
5/5 - (1 امتیاز)

میز بیلیارد همچون سایر وسایل نیاز به نظافت دارد؛ نحوه تمیز کردن میز بیلیارد به این صورت است که باید با دقت و مداوم صورت بگیرد.

تمیز کردن میز بیلیارد باعث افزایش عمر مفید آن می شود؛ اگرچه بدنه میز را می‌توان به راحتی گردگیری کرد، اما رعایت اصول و نحوه تمیز کردن میز بیلیارد اهمیت دارد زیرا هر گونه بی دقتی یا استفاده از مواد نامناسب ممکن است به پارچه ماهوت آسیب بزند.

عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی در نظافت میز بیلیارد

استفاده مواد می‌تواند شوینده شیمیایی می تواند به ساختار یکنواخت و محکم پارچه یا ماهوت میز آسیب برساند. به طور متوسط، توصیه می‌شود هفته‌ای یکبار، با توجه به شرایط محیط و حجم استفاده از میز، پارچه را برس بکشید.

حتماً به یاد داشته باشید که پس از اتمام تمرین و بازی، یک کاور مخصوص را روی میز بیلیارد یا اسنوکر خود بکشید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید میز بیلیارد ارزان

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد با فرچه

از جاروبرقی با مکش بالا روی میز بیلیارد استفاده نکنید

دیگر نکته مهمی که در نحوه تمیز کردن میز بیلیارد باید از آن اجتناب کنید، به کارگیری جاروبرقی با مکش بالا است. با استفاده مداوم از این وسیله، متوجه خواهید شد که فاصله‌ای بین پارچه و سطح سنگ میز به وجود می‌آید.

به عبارت دیگر، پارچه کش می‌شود و سطح بازی با پستی بلند یا چروک‌ها شناور می‌شود. این وضعیت منجر به کاهش کیفیت بازی می‌شود و حرکت توپ‌ها را از حالت ایده‌آل خود خارج می کند.

استفاده از برس مخصوص تمیز کردن میز بیلیارد

یکی از کارهای مهم برای نظافت میز بیلیارد استفاده از برس است. توجه داشته باشید که برای کشیدن برس، باید آن را به صورت مستقیم روی سطح پارچه قرار دهید و از حرکات دوار یا جلو و عقب کشیدن فرچه بر روی ماهوت خودداری کنید.

بهترین نحوه تمیز کردن میز بیلیارد با برس این است که از یک گوشه میز یکسان به سمت جلو حرکت کنید و تا رسیدن به گوشه دیگر این عمل را ادامه دهید. در هنگام انجام این فرآیند، حتماً دقت کنید که پرزهای بلند سطح زیر باندها نیز به دقت تمیز شوند.

عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی در نظافت میز بیلیارد

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد با فرچه

به منظور حفظ تمیزی و کیفیت سطح پارچه، پس از هر مرحله از کار، برس را به صورت مداوم تمیز کنید. همچنین، پس از اتمام هر مرحله کشیدن برس (گوشه تا گوشه که در بخش قبلی نحوه تمیز کردن میز بیلیارد ذکر شد)، فرچه را نیز پاک کنید تا گرد و خاک به سطح میز پراکنده نشود.

تمیز کردن پاکت و چوب میز بیلیارد

برای پاک کردن پاکت‌های میز نیازی به استفاده از جاروبرقی ندارید. به راحتی می‌توانید آنها را با یک پارچه تمیز و نمدار پاک کنید.

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد برای بدنه و قسمت چوبی میز بیلیارد به این صورت است که باید از پاک کننده‌های مناسب چوب استفاده کنید. انتخاب تمیزکننده مخصوص و مناسب برای چوب می‌تواند به طول عمر میز شما کمک کرده و آن را در شرایط بهتری نگه دارد.

نحوه تمیز کردن توپ های بیلیارد

پس از نحوه تمیز کردن میز بیلیارد به نحوه نظافت شار ها می رسیم. اگر به پاک‌کننده‌های مخصوص دسترسی ندارید، به هیچ عنوان از الکل، شیشه‌پاک‌کن، یا مواد شوینده استفاده نکنید.

به جای آن، حوله‌ای را با آب ولرم نمدار کنید و با استفاده از آن سطح توپ‌ها را تمیز کنید. همچنین، می‌توانید توپ‌ها را زیر آب سرد بگیرید و بلافاصله آنها را با حوله مناسب خشک کنید.

نحوه تمیز کردن توپ های بیلیارد

لوازم جانبی تمیز کردن میز بیلیارد

در کنار مواردی که برای نحوه تمیز کردن میز بیلیارد ذکر شد شما می توانید از لوازم جانبی تمیز کردن میز و ابزارها بازی بیلیارد نیز استفاده کنید. این ابزار شامل اتو ماهوت، هیتر، انواتع مایع شستشوی شار، چوب و ماهوت است.

شما می توانید برای تهیه این موارد به فروشگاه های معتبر لوازم جانبی بیلیارد از جمله بیلیارد 9 مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: بورس لوازم بیلیارد تهران

نکته پایانی

در این مطلب به نحوه تمیز کردن میز بیلیارد پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد برای نظافت میز بیلیارد یک سری اصول ساده وجود دارد که در صورت رعایت با مشکلی در نگهداری این میزها مواجه نخواهید شد.

شما می توانید برای تهیه بهترین میزها و لوازم جانبی بیلیارد به فروشگاه بیلیارد 9 مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *