بلاگ

هزینه نصب میز بیلیارد

هزینه نصب میز بیلیارد
5/5 - (2 امتیاز)

برای کسانی که می خواهند میز بیلیارد خریداری کنند، هزینه نصب میز بیلیارد محل سؤال است؛ به طور کلی این هزینه به مدت زمان نصب میز و وزن آن بستگی خواهد داشت.

برای نصب میز بیلیارد باید مراحلی طی شود که در حدود 2 تا 4 ساعت زمان می برد و همین مدت زمان و اقدامات لازم بر هزینه نصب میز بیلیارد تأثیرگذار است.

هزینه نصب میز بیلیارد بر حسب قطعات

میزهای بیلیارد از تنوع بسیار بالایی برخورد است و به این ترتیب هر شخص میتواند به آسانی و با توجه به بودجه و دکوراسیون، میز دلخواه خود را تهیه کند.

میز بیلیاردی که خریداری می کند معمولاً به صورت تکه تکه حمل شده و در محل مونتاژ می شود. بر همین اساس و بر حسب سایز و مدل میز، ابعاد قطعات آن نیز متفاوت است. در این بین بیشترین وزن به سنگ های میز اختصاص دارد.

ابزارآلات لازم برای نصب میز بیلیارد

تراز بودن سنگ میز بیلیارد

یک میز بیلیارد 8 فوت به همراه سنگ آن، وزنی بیش از ۴۵۰ کیلوگرم دارد، پس می توانید حدس بزنید این وزن بر حمل و نقل و هزینه نصب میز بیلیارد تأثیرگذار خواهد بود.

البته طراحی برخی از کدل ها و برندها به نحوی است که میز را در محیط کارگاه آماده ساخته و با ماشین های مخصوص آنرا به محل انتقال می دهند. برای این مورد تراز کردن میز با استفاده از پیچ پایه ها انجام می شود. ناگفته پیداست که برای موارد مستقر در ساختمان، این نوع میزها هزینه حمل و نقل بالایی دارند.

ابزارآلات لازم برای نصب میز بیلیارد

همانطور که گفتیم بخشی از هزینه نصب میز بیلیارد مربوط به فرآیند نصب آن و مدت زمانی است که از نصاب برای اتصال قطعات میز گرفته می شود.

این نکته را در همین بخش باید گوشزد کنیم که از نصب میز بیلیارد توسط افراد غیرمتخصص به شدت پرهیز کنید زیرا نه تنها خطر آسیب به قطعات اصلی میز وجود دارد بلکه در انتها ممکن است با میزی ناتراز در صفحه روبرو شوید. به طور کلی ابزارآلات مورد نیاز برای نصب میز بیلیار از این قبیل است:

  • منگنه دستی بزرگ سایز ۱۲/۱۴
  • آچار و انواع پیچ گوشتی
  • دریل
  • تراز و متر
  • سمباده، کاردک و بتونه
  • ماژیک

قطعات میز بیلیارد

هزینه نصب میز بیلیارد و اسنوکر باتوجه به مدل آن متفاوت است اما این میزها از لحاظ قطعات تقریباً یکی هستند. در واقع این ابعاد و وزن قطعات است که ممکن است کار را پیچیده کرده و قیمت آن را نیز افزایش بدهد.

به طور کلی این قطعات عبارتند از:

  • پایه
  • شاسی
  • سنگ
  • باند
  • پیچ
  • پارچه
  • پاکت
  • سایر لوازم همراه برای بازی

ناگفته نماند که سنگ های میز بیلیارد عموما به شکل سه تکه شماره گذاری شده است. این سنگ ها باید بر اساس نوع برش دهنه پاکت ها و درکنار هم روی شاسی قرار بگیرند. بر همین اساس باید بیرون زدگی سنگ از شاسی را اندازه گیری کنید تا از هر طرف به مقداری مساوی بیرون زدگی داشته باشد.

قطعات میز بیلیارد

بتونه کردن درز بین قطعات سنگ

در بخشی از هزینه نصب میز بیلیارد و ابزارآلات لازم برای انجام این کار به مورد بتونه اشاره کردیم؛ در حقیقت با استفاده از بتونه و چسب سنگ، درز و فضای میان سنگ ها پر می شود. پس از خشک شدن بتونه یا چسب سنگ باید این سنگ یک تکه به شاسی متصل شود تا دیگر تکان نخورد.

کشیدن پارچه ماهوت روی میز بیلیارد

آخرین موردی که در هزینه نصب میز بیلیارد باید مطرح کرد، و به عبارتی ساده‌ترین بخش از کار، پهن کردن پارچه ماهوتی بر روی سنگ میز است. سپس باید این پارچه را به چوب زیر سنگ منگنه کرد.

البته کشیدن پارچه بر روی میز دقت خودش را می طلبد؛ پارچه نه باید شل باشد و نه آنقدر کشیده شود که در اثر برخود با جسمی به راحتی پاره گردد. سپس باند ها که هر کدام بین سه تا چهار پیچ دارند، بر روی سنگ بسته می شوند که البته در همین حین پاکت ها نیز باید نصب شوند.

نصب میز بیلیارد چقدر هزینه دارد؟

نصب میز بیلیارد چقدر هزینه دارد؟

به اول بحث هزینه نصب میز بیلیارد بازگردیم؛ همانطور که گفته شد به خاطر شرایط ناپایدار قیمت ها در وضعیت اقتصادی کشور نمی تواند رقم دقیقی را برای نصب میز بیلیارد ذکر کرد.

بهترین توصیه به شما این است که به هنگام خرید میز بیلیارد، هزینه نصب آن را نیز تلفنی از فروشنده بپرسید تا بر همین اساس بتوانید برای آن مبلغی را در نظر بگیرید. ناگفته پیداست که قیمت نصب با قیمت باز کردن میز متفاوت است.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد هزینه نصب میز بیلیارد صحبت شود؛ همانطور که گفته شد این موضوع به سایز، مدل و مدت زمان نصب میز بستگی دارد و توصیه می شود از نصاب حرفه ای برای نصب میز بیلیارد خود بهره بگیرید.

تولیدی بیلیارد ۹ برترین تولید کننده میزهای بیلیارد، اسنوکر، پینگ پنگ و فوتبال دستی در بورس فروش میز بیلیارد در منیریه شما را در بهترین انتخاب کمک میکند . برای دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

شما می توانید برای تهیه بهترین میزهای و لوازم بیلیارد به وبسایت بیلیارد 9 مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *