بلاگ

راهنمای خرید فوتبال دستی حرفه ای باشگاهی

راهنمای خرید فوتبال دستی حرفه ای باشگاهی
5/5 - (1 امتیاز)

بازی فوتبال دستی یک بازی هیجان و سرگرم کننده است که مورد توجه تمام گروه های سنی به ویژه جوانان قرار دارد. تقریباً همه افراد به نوعی با این ورزش مهیج آشنا هستند. در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید فوتبال دستی حرفه ای باشگاهی را برای شما شرح دهیم .

فوتبال دستی نه تنها یک ورزش است بلکه یک بازی و سرگرمی نیز محسوب می شود. این بازی بر روی یک تخته ثابت با ابعاد مشخص انجام می گیرد؛ تخته این بازی، یک صفحه مسطح است که میله های دوار با فاصله های مختلف در طول صفحه فوتبال نصبب شده‌اند. این میله ها قابلیت چرخش حول محور خود در زاویه 360 درجه را دارند.

اگر می خواهید یک میز فوتبال دستی خوب و مناسب بخرید، باید به این موارد دقت کنید:

بدنه میز فوتبال دستی در خرید میز فوتبال دستی

بدنه میز باید سفت و بدون تکان خوردن باشد، زیرا اگر بدنه لق باشد، توپ راحت دریبل نمی شود و با حرکت میله ها منحرف می شود. میز های فوتبال دستی نیار اسپرت با استفاده از تکنیک های نجاری حرفه ای و اتصالات محکم چوب و فراورده های چوبی، بدنه های با کیفیت و ثابت را عرضه می کنند.

جنس زمین بازی میز فوتبال دستی: جنس زمین بازی باید از نوع ام دی اف ملامینه و یا نئوپان روکش ملامینه و یا لمینت سرد باشد، که هم در هنگام دریبل کردن توپ را زیر پا نگه می دارد و هم در هنگام شوت زدن توپ را با سرعت شلیک می کند. جنس کاغذ چسبیده به زمین بازی مناسب نیست، چرا که زود پاره شده و زمین بازی را خراب می کند. جنس زمین بازی را می توان از رنگ و براق بودن آن تشخیص داد.

راهنمای خرید فوتبال دستی حرفه ای باشگاهی

فرم پای آدمک فوتبال دستی

فرم پای آدمک باید به گونه ای باشد که در هر حالت، قسمتی از پای آدمک با زمین ۱ سطح موازي را تشكيل دهد، تا توپ را بين دو سطح نگه دارد. در آدمك های قديمي كه پای آنها شكل هفت فارسي دارد، اين شرط برقرار نيست و تكنيك های بازي را سخت مي كند.

نحوه بسته شدن آدمک فوتبال دستي به ميله: آدمك را مي توان به دو روش “پيچ و مهره” و “پين” به ميله نصب كرد. در روش “پيچ و مهره”، آدمك قابل تعويض است، اما قسمت های جانبي آن را باید به خوبي سفت كرده باشید. در روش “پين”، آدمك بر روي ميله جابجا نمي شود و حركت صاف و منظم دارد. آدمك های “پين” فقط در فوتبال دست های تورنادو و فایربال وجود دارند.

جنس توپ فوتبال دستی: جنس توپ فوتبال دستی باید نه خیلی نرم و نه خیلی سخت باشد، تا هم دریبل کردن راحت باشد و هم شوت زدن سریع و دقیق باشد. توپ اصلی فوتبال دستی این خاصیت را دارد و قیمت آن حدود یکصد هزار تومان است.

خرید فوتبال دستی حرفه ای باشگاهی

پایه میز فوتبال دستی

پایه میز فوتبال دستی می تواند پایه ثابت یا پایه تاشو باشد. پایه ثابت برای میز های حرفه ای مناسب است، زیرا محکم تر است. پایه تاشو برای میز های تفریحی مناسب است، زیرا فضای کمتری را اشغال می کند و راحت تر حمل می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پایه تاشو و ثابت، مقاله فوتبال دستی پایه تاشو بهتر است یا پایه ثابت؟ را بخوانید.

قیمت یک میز فوتبال دستی به کیفیت آن بستگی دارد. یک میز حرفه ای معمولاً قیمت بالاتری نسبت به یک میز تفریحی دارد. فدراسيون جهاني فوتبال دستي ( ITSF ) ميز فايربال را به عنوان ميز رسمي براي مسابقات بين المللي انتخاب كرده است و قيمت آن در داخل كشور بالاي ۱۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان است. ميز فوتبال دستي فايربال با قيمت حدود يك چهارم طرح فايربال اصلي است و ۹۵ درصد مشخصات ميز اصلي را داراست.

پایه ها و ته پایه های یک میز فوتبال دستی باید سطح تماس با زمین و تعادل مناسب را داشته باشند.

رنگ پایه میز فوتبال دستی باید الکترواستاتيك و كوره اي باشد تا در برابر ساييدگي ، گرما و سرما مقاوم باشد.

انواع بوش بدنه فوتبال دستي

بوش فایربال، بوش بلبرینگي، بوش بلبرینگي بسته، بوش ضدسایش، بوش آهني، بوش پلاستيكي

بوش فایربال

این نوع بوش مقاوم ترین نوع بوش است که در فوتبال دست های باشگاهي و يا به درخواست برخي مشتريان برای فوتبال دست های خانگي نصب مي شود. این نوع بوش از چهار قطعه تشکيل شده است که

بوش بلبرینگی

این نوع بوش شامل سه قطعه است که قطعه بیرونی آن از آلومینیوم ساخته شده و زیبایی خاصی به فوتبال دستی می بخشد. در عین حال، داخل بوش یک بلبرینگ قرار دارد که باعث می شود میله ها به راحتی بچرخند. این بوش مناسب فوتبال دستی های خانگی است ولی در برخی مدل های باشگاهی نظیر S۵ المپیک و S۲۰ المپیک نیز استفاده شده است.

بوش بلبرینگی فوتبال دستی

بوش فضای باز

این بوش تنها در فوتبال دستی های فلزی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند (مدل s۹ فلزی) کاربرد دارد.

بوش ضدسایش

این بوش از جنس پلاستیک سخت است و دارای دو قسمت مجزا است. این قسمت ها با پیچ خودکار به بدنه فوتبال دستی متصل می شوند. این روش باعث می شود که بدنه حفره دار شود و در صورت نیاز به تعویض بوش، باید در نقطه ای دیگر از بدنه سوراخ کرده و پیچ زده شود. این نوع بوش پیشنهاد نمی شود.

بوش آهنی

این بوش نیز مانند بوش ضدسایش، دارای دو قسمت و پیچ خودکار است و همان طور گفته شد، مشکلات آن نیز مانند بوش ضدسایش است.

بوش پلاستیکی

این بوش از دو تکه تشکیل شده و به صورت فشاری در داخل فوتبال دستی قرار می گیرد. فوتبال دستی مدل St۹ فراز از این نوع بوش استفاده کرده است.

بوش پلاستیکی فوتبال دستی

میله فوتبال دستی

معمولاً میله های فوتبال دستی به سه گروه زیر تقسیم می شوند:

  1. میله توپر با روکش کروم
  2. میله توپر با روکش گالوانیزه
  3. میله تخلال با روکش کروم

فرق روکش کروم و گالوانیزه

روکش گالوان رنگ کدری دارد اما روکش کروم براق و زیبا است. علاوه بر این، روکش کروم میله را در برابر زنگ زدگی محافظت می کند.

تولیدی بیلیارد ۹ برترین تولید کننده میزهای بیلیارد، اسنوکر، پینگ پنگ و فوتبال دستی به قیمت تولیدکننده و حمل و نصب تخصصی آماده تولید سفارشات شما است . در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *